lördag, augusti 06, 2005

Fetknopp!


Min man tog precis på sig mina joggingbyxor och gick ut med hunden. De satt fanimej bra på honom. Vet Ni vad det betyder? Att jag är ett fetto!! Tur jag har lite lösgodis här som jag kan tröstäta på. Vi var på stan idag. Drack kaffelatte på Espressohouse. Köpte ny smaksättning. Kanon med maskin hemma. Men jag använder den inte så mycket för tillfället. Man har ju fått barn. Åh, jag behöver en helt ny garderob med höstkläder. Jag har ingenting att sätta på mig i höst. INGENTING! Alla jeans är för små, tröjorna är fula och nerpackade. Provade ett par jeans idag. Eller fyra par tror jag. Ett par satt bra men jag kunde fan inte förmå mig att köpa dem. Jag tror ju stenhårt att snart, snart så kommer jag ner i ett par som jag har hemma. Men nu är det bara så att det kommer jag inte att göra. Inte den här hösten. Kanske nästa. Eller nästa igen. Det finns tillfällen när jag skiter i vilket, jag har min familj, de älskar mig som jag är. Men när man går i affärer så inser man att allting är så mycket snyggare i storlek 36/38 än i 42/44 eller vad det nu är jag har. Vet inte riktigt. Min syrra kan köpa kläder på barnavdelningen, hon blir 23 nästa vecka! Jag köpte massor av grejer till min son istället. Strumpor med Laban på, pyjamas, en jättefin mobil som vi skall ha ovanför skötbordet, 3 bodysar och en mössa. Och nya trosor till mamsen! Skällde på min man häromdagen: "du måste ju för fasiken slänga fillingarna när gummibanden börjar krypa ut ur resåren!!" Sen fick jag syn på mina egna underbyxor. Ve och fasa. Där fanns knappt någon resår över huvudtaget. Jag måste vara rädd om min gubbe, jag vill ju gärna ha kvar honom. Puss älskling! Klockan är ett par minuter innan tio och jag är helt död. Går nog och lägger mig alldeles strax. Jag känner mig lite tråkig. Det bästa är att maken är precis lika tråkig.

Inga kommentarer: