lördag, augusti 27, 2005

Shopping..


Har det blivit en hel del utav idag. först var vi på IKEA med alla andra idioter som fått lön i veckan. Jag handlade för niohundra spänn! Jag som bara skulle ha lite glas, skålar, backar handduk till Melvin och lite annat som kan vara bra att ha. Sen åkte vi till Burlöv Center för de hade ett jäkligt bra erbjudande där. Naturligtvis var det slut trots att vi var där tidigt. Det var Intermezzo whiskeyglas á 149 kronor. Skit samma, in i bilen igen iväg till stan. Lite brått hade vi för dels var Tim hemma själv och dels var vi bortbjudna på middag vid fyra. Vi hämtade korten köpte vinteroverall till Bebisen träffade en gammal kompis på Bolagret, fikade, och kanske lite annat med. Sen åkte vi hem och maken rastade hunden medan jag gjorde mig vacker med smink, kjol och grejer. När vi sedan halvfyra var redo för att ge oss iväg så såg jag att vi hade meddelanden på svararen. Vi skojade om att middagen var inställd och mycket riktigt de hade fått förhinder och vi var inte längre välkomna. Suck! Då gjorde vi så istället att vi tog hunden och ungen och den tjusiga frun och gick ner på kvarterskrogen Vagabond och käkade middag istället. Första restaurangbesköket på fem och en halv månad! Det är ju ingen värstingkrog direkt men det funkar för oss. Knappt.
Sen kom vi hem och Melvin fick sin kvällsgröt och sitt bad med mig. Vi badade riktigt länge sen fick han gå upp och jag fyllde på med hett vatten och låg och läste i min nya MAMA tidning. Lyx. Lilleman fick sin nya Bamsepyjamas ch fick gå och lägga sig. Nu ligger han och sover på sidan! Om någon som undrade vad som hände med den förskräckliga 5 minuters metoden så slutade vi med den igen för det var hemsk att höra Melvin gråta så mycket. Nu får han somna på sin lilla mage och med napp. Mitt lilla gryn..Nä, det var väl i stort sett det hela.
Gubben lovade mig att vi sklulle köpa ny digitalkamera nästa månad. Jag hatar den vi har. Är det någon som har något tips vad man skall tänka på när man köper en? Inget avancerat nu tack. Det är nämligen jag som står för det tekniska här hemma...Thank You!

Inga kommentarer: