onsdag, september 14, 2005

Då var det klart!


Har lagat middag, diskat och plockat undan lite och nu sitter jag här med världens största latte. Jag har ju inte druckit kaffe på flera dagar. Ibland sätter jag på ett par koppar men glömmer bort det. Jag gjorde Gulash idag. Det är så typiskt höstigt och jättegott. Jag har tänkt på att man skulle kunna ta och skriva upp alla lättfixade rätter man kan, sen kan man bara plocka maträtter därifrån. Istället för att, som jag, fråga sig vareviga dag om vad man skall äta i kväll. Jag såg en tant på TV idag som gjorde paprikor med någon fyllning. Det såg inte alls svårt ut. Och gott verkade det vara!
Melvin väger nu 7105G och är 64cm lång. Huvet hade också växt lite. Han charmade dem totalt med sitt breda "tannalösa" leende. Han har sovit superlite idag. Totalt en timme på eftermiddagen. Vi fick gå och lägga honom strax efter halvsju istället för sju för han var så trött så trött.
Farfar ringde och ville komma hit och lämna rabarberkräm imorgon men jag skall ju gå på stan med Tant P. Han skulle sätta den i kusinernas kyl till oss.
Vilket höstrusk det har varit idag, blåsigt och regnit men ganska varmt. Jag ser fram emot att stoppa undan sommarkläderna och ta fram tjocka tröjor men det skall bli fantastiskt tråkigt att promenera med Melle & Tim när det blir riktigt kallt. Men sen å andra sidan. Man kan ju inte vara inne en hel vinter bara för att det är kallt. Vi skall investera i en riktigt bra vinterjacka till mig i år. Jag måste ha en bra, inget figursytt skit eller så utan snarare rejält som man kan ha varje dag. Förra året köpte Gubben en North Face som jag i princip stal från honom. Den var så jäkla skön!! Man kunde lätt ha T tröja under och den var varm ändå. Jag var gravid i vintras så jag var tvungen att ha den. Stor och bra till Melle och mig.
Och min älskade skall jobba hela helgen. det innebär att jag & pågen skall vara själv hemma och det tycker jag är skittråkigt. Tim får följa med och jobba, det är rätt skönt att vi kan lösa det så. Jag gillar inte att sova ensam i vår stora säng! Men det är väl klart att om jag skall få en Gant klocka i födelsedagspresent eller köpa dyr vinterjacka så får jag nog stå ut med lite ensamma nätter då och då....
Den här Gant klockan önskar jag mig i present. Med diamanter i såklart!! Den är så fin. Såg att de fått in den på Huke, Hansa.

Inga kommentarer: