torsdag, september 15, 2005

Grattis Britta!!

Britney har alltså fått en son. Grattis Grattis!
Idag var vi på stan med Tant P och Kristin. Jag köpte en ursöt mössa till Melvin. Jag fick ingenting, men jag hittade en vinterjacka! Figursydd och allt!! Typiskt mig. jag skulle ju ha en rejäl hade vi ju bestämt(nu är jag så jä*la arg på knappen som skall göra stora bokstäver!!). Men vi råkade dyka in på Esprit, Triangeln. Där hängde en brun dösnygg halvkappa. Tant P var så äckligt ordentlig, som jag normalt brukar vara, och frågade dumma frågor som; tror du nu att den håller i alla väder?? det gör den nog inte riktigt...men tjusig var den. Jag funderar på att köpa den, fast svart, lite lättare att matcha med andra grejer men den bruna var way mycket snyggare.
Sen kom vi hem och Melvin fick mellanmål; en fruktpurébägare + en banan. till lunch åt han en hel burk med mat. Ikväll åt han kopiösa mängder med gröt...han bara äter och äter. Fick smaka leverpastejmacka av mig. det såg kul ut!!
Vi är bjudna på fest i november. Jag tror att jag skall försöka gå, eller vi menar jag. Jag behöver ju inte amma så mycket nu, så jag skulle eventuellt kunna hoppa över en dag. Eller så går jag på festen och dricker inte. Kul!! Mer än ett glas vin klarar jag nog inte av. det var ju en stund sen sist. Det är makens jobb som ställer till med baluns..jag får fundera en stund. Det gäller att få barnvakt med ju. Moster passar bra. Hon har lagt honom och vet hur den biten går till, jag vill att han sover hemma det blir väl bäst så när han är så pyttig...

Inga kommentarer: