söndag, september 25, 2005

Har det redan gått ett år?

Tänk så fort tiden går. För ett år sedan förlovade jag och min man oss i Florida. Mitt i orkanen Jeanne. Melvin låg i min mage som en liten hemlighet. Var tredje timme fick vi uppsöka ett matställe annars höll jag på att svimma..*ler*. Nu är han här, vår guldklimp och förlovningen har avancerat; precis som sig bör så har vi gift oss. Det är inte klokt hur snabbt livet kan svänga. För bara en liten stund sedan satt jag här i min sura två och trodde att jag kunde gå i kloster..tur att jag fann min Prins!
Idag träffade jag Åsa med make på Burlöv Center (fast jag kan inte göra så fint med namnen som ni andra). Vi kom fram till att kläder idag inte är så snygga...Viljan att shoppa finns, men kläderna finns däremot inte. Vi handlade i vanlig ordning till Melvin istället. Och en ny pipleksak till Tim som han bet sönder på tio minuter.
Igår var vi så duktiga. Vi sanerade hela vårt hem och jag putsade alla fönsterna. Här är så rent så rent. Mitt i allt tog vi en paus och tog en promenad ut i sommarvärmen. Gick ner till Mobilia med Tim och jag passade på att handla lite ljung och annat till balkongen. Sen gick vi hem och fortsatte med det sista. jag och Melle skulle sova middag medan den stora bilen åkte iväg och blev städad. Han sov lite dåligt så större delen av den tuppluren gick åt att försöka söva honom. När han väl somnade var det dags att stiga upp. Jag gjorde chili con carne och en jättegod äppelpaj gjord med smuldeg. Sen tittade vi på Robinsson och efter det var vi helt slut och gick in för att titta på CSI Miami i sängen. Zzzz
Nu har vi varit hos vänner i Vellinge och ätit söndagsmiddag. Skönt att slippa laga middag idag! Jag värmde resten av pajen i micron och vi tog varsin kopp kaffe..mysig söndagkväll.
Jag väntar på Medicinmannen på fyran men jag kan erkänna att det sticker i ögonen så trött jag är. Klarar nog inte av att se hela..vi får väl se.
Åh, det funkar inte med bilderna idag. jag får sätta in dem i morgon....

Inga kommentarer: