söndag, september 18, 2005

söndag igen..


Idag gick jag och Melvin en liten runda och spanade in Kattas tjusiga trappa. På vägen hem såg jag hur mycket äpplen som helst som bara gick till spillo i folks trädgårdar. Jag älskar äppelpajer och brukar göra en hel del sådana nu på hösten. Vi fick sådan tur att Tant P ringde och skulle titta in en sväng senare idag och då lovade hon att ta med sig från sin trädgård. Jag är för tillfället så jäkla trött på att bo här. Det blir ett jätteprojekt varje gång man skall gå ut med barnvagnen, det är inte speciellt barnvagnsvänligt här heller kan jag berätta. Hur många dörrar som helst ska man ta sig igenom och ingen utav dem håller upp sig själv med någon anordning.
Nä, jag röstar för en söt villa med en lagom stor trädgård med ett par fruktträd/buskar. Men det kommer väl naturligtvis visa sig att när jag väl får den där trädgården så kommer jag väl inte ha tid att sköta den...familjen går först. Jag får väl göra som Tant P, gå ut sent om kvällarna rensa i rabatterna samtidigt som hjärnan får sin rensning...
Nu har min man med hund kommit hem. Tim ville absolut inte hälsa på mig, jag tycker att han är knäpp. Jag ska köpa en egen hund som alltid vill hälsa på mig. En som är mycket sötare än Tim...Nä, det går ju inte. Han är nog den sötaste hunden jag vet!
Igår gjorde jag en knäpp grej. Min syrra ringde och ville att vi skulle sticka ut med hundarna och Melvin till fältet. Ja, sa jag. Det blir väl bra, så kan vi fika lite på BO01 sen. Efter ett par minuter fick jag ringa henne och säga att jag inte hade någon hund ju, han var ju på landet hos farfar, det hade jag råkat glömma. Men vi stack i väg i alla fall. Det var helt underbart. Det var så klart att man såg detaljer över sundet. Hög luft och massor av sol. Och nästan inget folk när vi kom dit, då var vi ändå inte så väldigt tidiga.
Idag har jag och Melle varit ensamma. Ingen har hälsat på och vi har inte varit någonstans förutom den lilla turen i förmiddags. Men vi sov midag i nästan tre timmar i eftermiddags, det behövdes eftersom lilleman var uppe rätt så mycket inatt..Nu sitter jag och gäspar igen. Det blev nog bli för mycket av det goda...

Inga kommentarer: