måndag, september 05, 2005

Teknikens Under!!



Har varit utan internet nästan hela helgen. De håller på att göra om Bo-Linan tydligen. Det är ett jäkla sätt att stänga av utan att informera först.
Har precis kommit hem från babysimmet. Melvin är en riktig stjärna. Han har varit på sitt bästa humör i tre dagar nu. Det gör mig så himla lycklig! Vi gjorde ett provdyk. Han tyckte inte riktigt om det så vi får se om det blir några fler. Alla andra dyker hela tiden. Jag tycker att det känns lite konstigt att trycka ner sin unge under vattenytan...På vägen hem somnade han i vanlig ordning i sin bilstol. Tim och han ligger och snarkar ikapp. Konstig hund, han reste sig inte ens upp när jag kom hem idag...längtar väl efter sin älskade husse. Det gör jag med. Han åkte iväg imorse för att komma hem på Torsdag kväll. suck..
Igår var vi på Babyringen. Vi köpte en jättefin fårskinnsfäll till Melvin som nu ligger i hans vagn. Dessutom hade de rea på gåstolar så det blev en sådan också. Melvin trivs rätt så bra i den. Tänk när han fattar att om man rör lite på fötterna så kan man ta sig till olika ställen. Oh ja, jag måste köpa strumpor med halkskydd på... På kvällen var vi på middag hos Gittan & Ungarna. Vi fick god mat och solen sken som vanligt när vi är där på middag.
Melvin har upptäckt sin röst i helgen så han testar den hela tiden. Det är ett jäkla väsen men han är så söt så vad gör det. Han skriker ganska högt kan jag berätta. Öronproppar är att rekommendera till eventuella besökare.. I fredags sov maken i soffan sen gjorde jag detsamma på lördagsnatten. Allt för att någon utav oss skall vara någorlunda utvilad. Jag fick sex timmars sömn på raken. Skönt faktiskt. I natt, var han för första gången på mycket länge väldigt snäll. Han vaknade inte lika ofta och somnade faktiskt om alldeles själv. Jag var på väg upp för att ge honom nappen men innan jag hittade den så hade han somnat...Duktig pojke!!
I Lördags var vi på bjudning på Landet. Karlson fyller år i dag faktiskt; Grattis Grattis!! Jag hittade dit med en gång trots att jag kände mig lite osäker (stolt som en tupp). Det hade dukats jättefint i trädgården och i uterummet stod en underbar buffé. Rött vin blev det inget för mig..denna gång heller! Ingen avec heller. Men cola fick jag. Och kaffe med kall mjölk! Och äckligt goda tårtor! Jag hade köpt en jättefin tröja och käcka byxor till Melvin samma dag. Han var bedårande. Han skulle förstås gå laget runt (nästan). Alla skulle hålla honom, utom Åsa. Men hon blev tvingad av sin styvsyster och naturligtvis tappar Melle humöret just då så nu vet vi att det inte blir några barn där inte!! Jodå, det blir nog ett par stycken om ett tag...
Nu måste jag gå och fixa lunch till min son som ligger och leker fint i sin säng.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han è så sööööööt ju!

Kusinerna hälsar!

Kram

Unknown sa...

Ja visst är han! Och snäll har han blivit..
Han blev livrädd för Farfar idag. Men det blir jag med ibland...
Kram till er alla!