måndag, september 26, 2005

Trist dag.

Idag har det inte hänt någonting över huvud taget. Vi hoppade över babysimmet. Tant P ringde, hon var riktigt dålig och skulle gå och lägga sig i soffan för att titt på gamla filmer. Det hade varit något det! När man är mammaledig så är det som ett vanligt heltidarbete eller mer skulle jag vilja påstå. Det skall tas hand om hela tiden. Men inte mig emot. Snart nog är han stor och vill inte ha med mig att göra väl. Tiden som han & jag har med varandra nu är fantastisk. Det händer något litet hela tiden. Idag borstade han mina tänder och när jag tömde diskmaskinen drog han ner mina trosor! Jag böjde mig ner och han satt i sin matstol i lagom höjd. Vips hans två snabba händer tar tag i trosorna! Han är för go. Idag kunde jag inte hålla honom vaken mer än tills nu. Jag hör inte ett pip från sovrummet så jag antar att han sover. Hoppas att denna natt blir lika bra som den förra. Han vaknade inte förräns vi halvfyra istället för halvelva som det varit den sista tiden. Det dumma var att jag vaknade hela tiden och undrade när ungen skulle vakna. Så jag har sovit precis lika dåligt som vanligt.
Jag såg hela Medicinmannen igår. helt OK faktiskt. Kan tänka mig att se ett par avsnitt till.
Väntar på min Prins. Han är i snickarboa. Längtar efter honom. Inte kan jag trösta mig med en glass heller. Det är ju inte fredag. Jag har aldrig varit så här godissugen i hela mitt liv innan. Kunde lätt ha choklad och grejer på lager men det finns ju inte idag. Jag kan inte ha godis hemma! Glass har vi köpt hem i mängder men jag får bara äta på Fredagar & Lördagar (för mig själv). Okej igår blev det lite paj men den var ju tvungen att bli uppäten..fniss.
Nä, nu skall jag gå och hämta mina fina glansiga mammatidningar, lägga mig på locket dricka min latte och bläddra.
Nä, jag får det inte att funka med bilderna idag heller. Är det bara jag eller....??

Inga kommentarer: