lördag, oktober 08, 2005

Det här ju allvarligt!

Jag tror jag ska gå och ta ett bab.
Jaha, men skall du inte se fotbollen då?
Dä, jag bår jättedådit..
Det här är ju inte klokt. Kommer vi aldrig att bli friska? Melle somnade lugnt och fint för någon minut sedan. Ikväll åt vi bara lite soppa och smörgås. Febern gick precis upp på maken igen och min näsa är kass.
Moster var här en sväng idag. Hon började känna sig dålig efter en minut..Melvin blev jätteglad när hon kom. Tur att någon har ork att busa med honom. Nä, så skall jag inte säga för vi tar hand om honom som vanligt trots att man helst vill ligga i sängen hela tiden. Tur att det inte är allvarligare än så här, tänk om vi båda hade haft maginfluensa eller annat som slår ut en totalt. Vem skulle då gått ut med hunden och tagit hand om barnet. I andra familjer får man hjälp av sin familj, hos oss är den minimal men jag tror nog de hade hjälpt till om det krävts. Tim hade kunnat åka till Farfar t ex.
Nu är det Polisskolan på Kanal5. Lite pinsamt.
Jag får väl slå på fotbollen och rapportera in i badrummet..

1 kommentar:

Anonym sa...

Amen...
Jag hade ju tagit hand om er...såklart!

Kram Mimmi