söndag, oktober 16, 2005

Frisk luft är bra!


Min man sitter och ringer till sin chef för att säga att febern fortfarande inte gått ner. Jag tycker att det verkar onormalt att ha feber femton dagar på raken. Han går alltså nu in i sjukskrivningsvecka nummero tre. Vi trotsade febern idag och åkte iväg en liten sväng för att känna oss som människor och träffa annat folk. Körde iväg till Svågertorp och gick bl a in på det nya Stadium som ligger där. Vi provade lite vinterjackor till mig och jag fick naturligvis igång ett larm. Det satt nån lång sladd på ärmen och jag ville ju gå och spegla mig så jag slet av den...oj då! Hoppla! Men den var snygg; En Peak jacka för tre och ett halvt tusen..Nä, det är ingen förmögenhet men om jag skall lägga de pengarna vill jag ha den i mer än en säsong. Och den här satt bättre i storlek M denna säsongen, nästa får jag nog ha en S, den gick om mig redan nu men jag såg ut som en Michelingubbe..
Igår gick vi en sväng i skogen. Vi åkte ut till Skrylle för att undersöka om det var barnvagnsvänligt. Till en början var det. Men sen visste vi inte vilken väg vi skulle ta så det blev lite fel och Melvin låg och slängde hit och dit i sin vagn. Jag hade fixat mackor och varm choklad och kanelbullar, det satt jäkligt fint i en glänta med massor av sol.
Ikväll skall vi käka light Cart Dor (?) och jag skall göra Cafelatte med chokladsmak. Det blir första gången med den smaken...Till det skall vi glotta på Medicinmannen!

Inga kommentarer: