söndag, oktober 23, 2005

Från Raggare till Mamma..


Idag började jag dagen med att åka och simma på Burlövsbadet. På vägen dit körde jag i 160 km/h och öste på rejält på stereon. Det var så JÄVLA SKÖNT att jag fick gåshud. Jag äälskar att köra fort. Men fortare än så går det inte med en sur Renault Laguna Kombibil med NallePuh solskydd på sidofönsterna! Annat var det på den tiden man körde V8. Fan vad jag älskade min Cadillac Eldorado. Den gick som ett skepp över vägarna och på vintrarna fungerade den nästan som en plogbil. Det var bara till och tuta å köra. Snygg var den med.
Anyway, jag simmade alltså i morse. Skönt. Bastade en liten liten stund för jag hade brått hem i och med att vi skulle på husvisning. Och vi gick på husvisning. Och jag blev förälskad. Och där var heltäckningsmattor. Till bäng. Jag vill!!!! Vi ringde mäklaren och sa att vi var intresserade. Tyvärr kommer de att ha en visning till på tisdag. Det ligger mycket attraktivt, det är dyrare än vad vi tänkt. Där är mer att göra än vad vi tänkt men absolut fullt beboeligt som det är nu. Förutom mattorna. Speciellt inte den som låg på ett utav badrumsgolven. Hur i hela fridens namn kan man lägga heltäckningsmatta på ett badrumsgolv?? Va? Kontentan är att för det priset hade vi tänkt oss något i bätte skick men sen å andra sidan så kommer vi nog aldrig att få detta huset. Jag gissar på att det blir budgivning och att det kommer att bli sålt för hur mycket mer som helst än vad de begärt. På tisdag skall vi på ännu en husvisning, det är roligt.
Sen fikade vi hos vänner i Vellinge, det var längesedan vi träffade dem. Mevin var så snäll och satt med en maracas på en filt utan att säga ett pip. Han var jättenyfiken på deras barn. Det är inte så ofta han träffar andra barn, förutom kusinerna. Jag funderar på att gå på någon öppen förskola eller annat med honom. Kyrkan har skickat papper på sin trevliga verksamhet med fikor och annat mysigt. Det enda som hindrar mig är Tim. Jag får stirra ut med honom på kisserunda och sedan upp åtta våningar och sedan ner åtta våningar och iväg till aktiviteterna. Han behöver dessutom en rejäl runda för att få bort allt spring i benen. Han får bara en liten runda med gubben på morgonen och jag har inte hjärta att ta honom på ännu en sådan och sedan låta honom ligga i ett par timmar till. Och efter att jag har gått vår enorma runda ja då skall lillen väl ha fika eller annat och sen är allt sådant roligt nerlagt för dagen. Okej hej, som jag brukar säga.
Men jag är lika glad för det eftersom jag gillar att umgås med min son och jag tycker också om att gå långa promenader med en söt labrador. Hoppas att Melle inte blir folkskygg av att inte få gå på roligheter.. Tim ja, han är för söt, häromdagen var han sur för att han inte fick något, jag kommer inte ihåg vad. Då sa han att han skulle råna en bank och gå och köpa den där saken själv. Jag fick tala med honom och berättade om fängelser och att det inte lönade sig med brott. Han höll med och gick och lade sig igen. Tänk att en sådan liten kan bli så upprörd...

Inga kommentarer: