tisdag, oktober 18, 2005

Söndagsstek på en tisdag!?


Satte precis in en stek i ugnen, hoppas att den blir klar idag. Moster kommer hit så med lite tur kan man kanske peta ner något i hennes mage, fast hon är nog inte hungrig som vanligt. Tänke få henne att bada Melvin ikväll. Hon anar inte att man blir genomblöt...Allt funkar bra med vällingen fortfarande. Känner mig oerhört glad över detta. Har inte ammat på 3 dygn nu. Det spänner lite men jag får pumpa ut om det börjar likna mjölkstockning. Det har jag redan varit med om och det är inte skönt ska Ni veta.
Vi var ute och gick en jättelång promenad innan idag, Melvin hade sin vinteroverall på sig. Han var jättesöt. Den verkade fungera bra, när det sen blir riktigt kallt så har vi ju både vindskyddet till vagnen och åkpåsen som vi fått låna av kusinen. Det blir nog bra för honom. Värre är det med mig själv. Jag har beslutat mig för att inte köpa ny vinterjacka i år. Jag har provat en del och jag tycker inte att de är snygga. De är nog för billiga helt enkelt. De dyra är snygga men jag satsar på en assnygg nästa vinter i stället. Jag har tagit fram en vinterjacka som jag inte använt sen jag vet inte när. Ful som stryk är den, men varm. Sen har jag jackan som jag köpte till Magen förra vintern. Den gick dragkedjan itu på men jag tänker ta ner den till skräddaren i morgon när jag hämtar mina jeans och kolla om de kan fixa den. Sen har jag min kappa som jag kan ha när vi går ut på stan en sväng..Det skall nog ordna sig för mig med.
Min kära man fick gå ner på vårdcentralen och ta om ett blodprov idag. Han blir ju inte frisk trots medicinering. Vi får se vad detta visar.

Inga kommentarer: