måndag, november 14, 2005

Beroende?


Klockan är hur mycket som helst och jag borde vara på väg till sängs. Men tanken på att gå och lägga sig utan att skriva en rad eller två känns knasig. Ännu mer knasigt är att alla som läser detta har väl redan gått och lagt sig så här sitter jag alltså och skriver i onödan..eller...så kan inte ni heller gå och lägga er utan att jag skrivit, så ni sitter och väntar och väntar och vips så kommer inlägget som ni väntat hela dagen på. Men vad i hela fridens namn är det hon sitter och skriver i kväll?? Borde nog gå och lägga sig i stället. Så nu är jag där jag började...

Fick sms av brödrarna brothers idag. Nu har de varit i New York ett par dagar och fått se hur mycket som helst. Varit på mycket guidade turer, smart så klart! Hoppas att de shoppar mycket. Nästa stopp är väl San Fransisco har jag för mig. Lyllo dem!!

Jag var tvungen att gå ut med hunden tidigare än normalt idag. Fy fasiken vad kallt det var! Men jag var välklädd och det var skönt att komma hem med rosor på kinderna. Nu ikväll har jag varit och handlat på Coop. Jag kom inte ifrån parkeringsplatsen med mina kassar så min man fick komma och hämta mig. Vinden slet i sönder dem och backade mig två steg bakåt när jag kämpat mig fram ett par meter. Hoppas det blir bättre imorgon när vi skall gå på stan och träffa Tant P. Vi skall gå till optikern tillsammans..efter vi skrivit under lånet för handpenningen.
När vi kommit hem från vår promenad så kom BVC (barnavårdscentralen för er som inte vet) och hälsade på. Hon skulle göra BOEL testet på Melvin. (hörseltest för er som inte har en aning)
Det är ett uråldrigt test som går ut på att man skall ha en röd pinne i ena handen och pinglor i andra och medan man distraherar barnet med pinnen på vänster sida så pinglar man vi höger öra och därmed skall barnet vända sig mot ljudet. Jag litar inte ett dugg på det här och det säger jag inte för att Melvin inte gick igenom besiktningen utan för att alla barn funkar helt enkelt inte på samma sätt. Melvin tyckte mest att det var roligt med besök och tittade därmed inte alltid på hennes pinglor.. Jag är inte ett dugg orolig för hans hörsel. Han hör, det vet jag. Och skulle det vara något fel på hörseln, nedsatt eller så, så får vi ta det när vi vet mer säkert..Vi skall göra om det om en månad.
Mina goda grannar kom upp och drack kaffe med mig idag. Melvin tycker mycket om dem och därför passar det bra att de passar honom när jag skall till tandis om ett tag. Typiskt att vi har hittat ett par kanongrannar när vi skall flytta härifrån. I morgon tar de ut Tim mitt på dagen så jag slipper åka hem från stan utan i stället gå och glotta i affärer och klämma ett par lattar...
Efter att ha läst tulsaqueens blogg idag gick jag in på amazon.com och kollade skivor, det var inte alls bra...Det fanns mycket bra att välja på. Mycket julcountry..Vill ha en..eller två. Kram!

Inga kommentarer: