tisdag, november 29, 2005

Det löser sig..


Nu har jag fått tag i en tjej på försäkringskassan. Hon gjorde en utbetalning och därmed får jag pengar på torsdag. Bra. Då skall jag handla upp dem på lördag. Julklappar! Fast först skall jag handla mat och blöjor. Hon tyckte jag skulle skicka in uppgifter redan nu för nästa utbetalning?! Brytdatumet är egentligen den tjugonde i samma månad som man vill ha pengarna...Men det skall jag göra för det kan vara kul att ha lite pengar till jul med.
Nu har Melvin sovit ut ordentligt. Han somnade vid ett, vaknade strax innan tre och somnade igen en stund eftertre igen! Kanon. Så nu har jag en pigg glad kille här hemma. Vi var precis ute med Tim eftersom min man är ute och gör stan osäker. Det kändes inte helt okej att gå ut i mörkret med Melvin. De rånade en tant för inte så längesedan i parken där vi går med honom. Men nu är vi hemma igen. Helt oskadda! Det är nu det svåra börjar. Att underhålla honom itvå timmar till det är dags att gå och lägga honom. Just nu tuggar han frenetiskt på en gummianka!

Inga kommentarer: