måndag, november 28, 2005

Försäkringskassan part II


Tror Ni att jag fick några pengar idag då?? Eller att man fick tag på någon att prata med så de kan göra en utbetalning så man kan få sina pengar? Undrar vad som händer om man inte ringer till dem och säger till. Hur länge får man vänta på sin sura inkomst då?
Jag var ju hos tandläkaren idag; hade inga hål såklart! Det var billigare än väntat, men inte billigt nog. 700 pix för lite pill i munnen, det kallar jag hög timlön. Jag var där i tjugo minuter. Sen gick jag och hämtade Melvin som jag tidigare lämnat hos Grannarna. Han hade det jättebra och hade inte alls saknat mig. De skall snart iväg på värmesemester och då skall vi titta till deras lägenhet.+ en sur katt+ typ femton undulater! Katten är jättesöt men jag vet faktiskt inte vad den heter. Skall ta kameran med mig nästa gång och se om det går och få den på bild..det är en riktig mjukis. Pippisarna är som de flesta gröna, blå och gula. Skulle tänka mig en grön som dekoration till Melles nya rum men enligt min kära make så lär det få bli en uppstoppad. Inte ens en liten kattunge kan man få...!! Kanske kan fixa en "hittekatt", det kan han väl inte säga nej till?
Tim fick leka en riktigt lång stund med Trixie idag. Hon har verkligen vuxit ikapp honom och kan säga till nu. Jag har ingen aning vad det är för ras förutom schäfer i henne, inte i hennes konstiga husse heller för den delen.
Nu har vi ätit spaghetti bolognese (spagettiochköttfärssås alltså!!;) och jag har låtit allt stå i köket.. Det ser inte klokt ut där. Jag vet faktiskt inte om jag skall göra något åt det heller. Men det borde jag göra för det var maken som lagade maten. Jag vet inte om jag skall strejka och lägga mig på soffan rent av...!!

Inga kommentarer: