torsdag, november 17, 2005

Long time no see..


Nu är besiktningen klar av vårt hus. Än så länge verkar det bra men utlåtandet kommer förmodligen i morgon. Visst, ett hus är ett hus och det finns alltid något som inte stämmer till 100 % men så länge det inte är för allvarligt så står vi fast vid vårt köp. Inflyttningsdatumet är nu också överrenskommet till den 1:a mars. Det blir alltså 1 års kalas bland flyttkartongerna!
Igår hade jag tre mäklare här på besök. Jag fick lägenheten värderad och pris på hur mycket de tog i arvode. Till slut bestämde vi oss för en vän till min systers sambo. Han kommer i morgon och tar fotografier. Jag har packat ner saker i flyttkartonger som inte passar på bild eller på visningar. Det är roligt att packa ner, jag skulle kunna packa ner hur mycket som helst men vi får väl vänta till lägenheten är såld åtminstone. Hoppas att det inte strular utan att vi får vad vi vi vill ha för den och att det inte drar ut på tiden så att man blir nervös. Men jag känner på mig att det inte kommer att bli några problem.
När jag och Tant P var på stan i tisdags slutade det med att jag hade sex bågar med mig hem. Men min syrra kom på kvällen och eftersom hon är vass på vad som ser bra ut så fick hon bestämma. Jag hade valt ut massor av Dior men det slutade med en Tigerbåge. Skall försöka beställa idag eventuellt. Har ingen aning om vad den kostade för det fans ingen prislapp på men det kan man ju skita i när det gäller glasögon tycker jag.
Vi missade vår tvätt tid igår hoppas att vi kan får en ny idag.

Inga kommentarer: