måndag, november 21, 2005

Vellinge del II


Igår åkte vi till Vellingeblomman. Jag köpte min Gnome men jag fick inte den jag egentligen ville ha för den var slut. Det blev två röda ljushållare till värmeljus och ett par julstjärnor också. Egentligen tycker jag att det är lite tidigt med blommorna men vi skall ha visning här på söndag och då skulle jag vilja att här är fint. Jag tänkte fylla en stor skål med apelsiner och sätta i köket och en med citroner och lime och sätta i vardagsrummet. Tror ni inte att det blir fräscht?
Sen åkte vi och åt lunch för att direkt efter det köra till Melvins Farfar. Där gick vi en runda i skogen. Tim var helt i galen och skuttade runt som den halvkänguru han är. Melle sov i vagnen och jag och pappisen höll varandra i handen och njöt av vädret. Sen kom KUSINERNA och då var det slut på lugnet. Fullt järn i ett par timmar med mat och stoj. Vi körde hem och sanerade bort nikotindoften från både kropp och kläder. Segade ner i soffan, helt slut. Maken gick och la sig vid halvnio och jag en timme senare....Melle har varit orolig inatt och jag har varit uppe och tröstat lite. Halvfyra tog jag ner honom i vår säng och då sov han bra till klockan ringde kvart över fem. Han kommer få det bra med eget rum i det nya huset. Jag fattar bara inte hur jag skall klara av att skiljas från honom. Jag vill göra det jättefint med massor av vitt i grunden och kermitgrönt i detaljerna. Men det blir väl inte som man tänkt sig...
Så mycket frost det är på taken, det är nog superkallt..skall snart gå ut med kidsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello!

Tvättar våra rökskadade kläder idag,dom har varit utvisade på balkongen tills nu så dom är lagom köldskadade.Men så är det står inte ut med doften.
Riktigt skönt att komma hem och bada igår!

Kram Mimmi

Unknown sa...

Våra hänger kvar på ballan. Har nog inte tvätt tid förrän senare iveckan. skall gå ner i kväll och kolla om de andra tvättat klart. Ytterkläderna luktar inte men de andra är katastrof. Får det lov att gå till på det här viset??