tisdag, december 27, 2005

Hmm?

Hur ska jag komma ut idag? Kommunen har inte hunnit skotta i området än. Föreningen har gjort sitt men vissa gångbanor tillhör kommunen. det ser inte klokt ut.
Vi har skaffat en babypulka till Melvin, undrar vad han tycker om att sitta i den. Vi ska prova ikväll kanske, om det hinns med. Jag måste till Åhléns en dag den här veckan och byta en julklapp. Igår bytade jag mina jeans som jag köpte innan julafton, jag fick köa i trettio minuter och när jag gick därifrån så gick kön genom mer än halva butiken. Jag grämde mig över att jag glömt att titta på barnkläder. Skulle jag ändå köa hela den tiden kunde man likabra gjort lite klipp till Melvin. Bamsekläderna var nedsatta såg jag på andra som handlade. Annars var jag bara på Coop och köpte lite mat, ja, lite och lite 600 spänn blev det! Det går men då handlade jag två slingor också. Halva priset. Ett nät till trädgården och en med snöflingor på att ha inomhus.
Sen ringde vi och bjöd in oss på fika hos vännerna i Vellinge, de höll på att plocka bort gamla leksaker från barnen så vi kom lämpligt. Fick nämligen ärva en hel del. Melle sitter och testar en del av grejerna nu...
I natt när Melvin vaknade till och ville ha sin napp så märkte jag att han var förkyld så det var ju bara till att glömma att han skulle somna om i sin egen säng. Han fick komma ner till oss men där låg han bara och bökade till det var dags att stiga upp. Jag tror att han är känslig nu i och med att han får tänder. Bakterier som härjar fritt i munnen...isch! Kan bli en hel del förkylningar nu alltså. Nä, nu ska jag gå och duscha en bondgård. Den är jättefin!

Inga kommentarer: