torsdag, december 22, 2005

Hur? Fisk?

Håll i er men nu skall jag laga fisk till min son. Jag har ju ingen aning om hur man gör. Tänkte koka den, sjuda står det på paketet, undrar om man ska ha kryddor i?. Sen blir det grönsaker till, samt kokt potatis och kanske senapssås...?! Han äter ju allt så jag behöver inte oroa mig över att han inte skall tycka om det....
Igår kväll kom mina grannar hem från sin soliga semester. Hoppas nu att alla djuren levde för jag var inte uppe sista dagen eftersom de ändå skulle komma hem...
Stack till Mobilia en sväng i går kväll (örk här luktar fisk) för att återigen kolla efter något att ha på mig på julafton. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig med sedvanlig kjol och blus utan det blev ett par jeans (igen) från Lindex med 25% rabatt samt en blus och en ny BH, har jag inte köpt sen jag köpte mina amningsbehåar. Tänk att boppisarna kunde lyftas upp en våning!! Glader! Skor har jag ej till detta...Tid har jag ont om. Behöver åka ut till IKEA för att byta en julklapp som blivit fel..(vi får tala mer om detta efter jul). Behöver köpa en sista julklapp till min man, men jag har sagt till honom att eventuellt får han inte den utan får nöja sig med dem som är köpta. Men jag vill ju så gärna köpa den sista. Idag har jag ingen bil och imorgon skall jag iväg mitt på dagen på julklappsbyte hos Gittan och brödrarna. Sen på eftermiddagen kommer min syster och firar jul med oss. Ska göra pannacottan idag om jag hinner. Och peppearkakstryffel till på Lördag. Känner mig lite stressad. Fisken blev bra. Nu är det bara resten kvar. Och klockan är inte ens halvnio.....

Inga kommentarer: