måndag, december 19, 2005

hur göra?


Jag råkade köpa pepparkakskrydda istället för de fyra kryddorna var och en för sig men visst bör jag kunna använda pepparkakskryddan ändå, det är ju samma sak. Men hur dosera?? Det står 1tsk kanel, en halv av ingefära, nejlika, samt kardemumma. Kan man då ta sammanlagt två och en halv av pepparkakskryddan? Hjälp!
Idag sov Melvin så gott i vagnen. vi tog en riktigt lång promenad och när vi kom hem så var Tims kompisar ute och lekte. Jag kunde ju naturligtvis inte låta honom missa den chansen så vi traskade dit och hans fick leka med dem. Plötsligt dök det upp en rottweiler på 8 månader som var hur söt som helst. Det känns knäppt att vi ska flytta från alla hans kompisar nu. De leker så gulligt och de här fyra är i samma ålder. Molly, hans bästis, har lovat att komma och hälsa på oss. Det känns ju skönt. Hon är lite äldre men det märks inte alls.
Idag skickade jag mail till mina grannar som är i Spanien. Jag passar deras fåglar + sura katt. Men nu har katten blivit snäll. Hon har inte fräst på två dagar. Hon är riktigt söt faktiskt. De har säkert 15 fåglar. Vilket liv de för! Och som de skitar ner! Men de är roliga, när man kommer in i deras rum och snackar med dem blir de tysta och ser ut som de lyssnar. Undrar vad kisse heter. "Katten" just nu.
Melvin skulle sova middag i eftermiddags. Det tog 45 minuter att få honom och somna idag, dessutom i sin egen säng för han bara klöste mig och rev i mitt hår så jag blev skitförbannad och sa att han får sova själv! När han sen sovit i tjugo minuter och jag krupit ner för att också ta mig en tupplur så börjas det borras ute i trappen. Jag höll på att smälla av!! Melle vaknar efter ett tag och kollar yrvaket på mig. Undrandes vad det är frågan om. Jag med. Går ut och kollar. Jo, då ska de korka igen sopnedkasten permanent. Jaha, då har du bara sju kvar nu då säger jag till snubben. Ja, men de tar jag imorgon säger han, inte så glatt, eftersom han hör min son gråta i bakgrunden. Så om någon vet vad man kan hitta på med en niomånaders valp och baby i en hel dag så är det bara till och höra av sig! Jag tror att jag måste gå och lägga mig nu. Känner mig lite trötter, och jag vet ju vad som väntar inatt.....

Inga kommentarer: