tisdag, december 20, 2005

Inatt har det gått mycket bättre, Gode Gud gör så att det inte var för att han inte sov middag i går. Tänkte försöka lägga honom i sin säng idag, han sover inte lika länge som om jag skulle sovit med honom. Får vänta till han blir riktigt trött bara. Kan väl tänkas ta en timme till..
Jag skall snart sätta igång en gryta snart. Tänkte att maten skulle vara klar till min man kom hem idag. När vi sen ätit och plockat undan så planerar jag att eventuellt åka till Burlöv Center och handla. Vi behöver mat och jag skulle , som sagt, behöva något tjusigt att ta på mig på lördag. Min brudklänning är röd, den kan jag ju ta i värsta fall...nä, nu skojade jag.
Idag har har vi varit på riktigt lång promenad i fina solen. På vägen träffade vi en bekant som har en riktig värstingkontakt på nya fönster. Vi ska försöka ordna ett kostnadsförslag till fönster i vårt hus. Hoppas hoppas att vi får ett riktigt kanonpris. Jag vet en annan som fick mycket fina till hela huset för under halva priset mot en konkurrent. Nu skall jag tillägga att det inte är ett svenskt företag, därav priserna. men det fattade ni säker redan. I sverige kan man ju inte handla saker! Då är man bara dum mot sig själv och sin ekonomi. Får vi nu detta till ett hyfsat pris så har vi pengar över till ett nytt kök. Vi får se hur det går. Det är ju det här med den 36 år gamla oljepannan också. Den känns lite akut att byta...jag menar OLJA? I dessa tider? Nä, inte ekonomiskt alls. Ej heller miljövänligt. Vi funderar på pellets...
Så mycket julklappar jag har slagit in nu. Fått ett paket från CDON idag med de sista klapparna. Tim har inte fått heller förresten. Jag skulle vilja köpa en mjukiskorg till honom. Och ett koppel eftersom min syrras hund höll honom i kopplet för ett tag sedan. Ni kan själv se det framför er va? Min syrra ute och joggar, en hund håller en annan i koppel...*skratt*!!

Inga kommentarer: