torsdag, december 08, 2005

Julbök!

Min syrra fick i julklapp förra året ett presentkort på massage och ansiktsbehandling av oss. Nu, ett år senare, har hon utnyttjat det och jag pratade precis med henne. Hon sa att det hade varit skönt och avslappnande. Men hon är alltid så uppstressad och på språng så jag kan tänka mig att hon inte kunde njuta helt fullt ut av det.
Jag är kass i min rygg igen. Jag gick ju på massage under min graviditet och det var himmel och helvete. Vissa delar kunde han knappt röra mig på. Jag hade väldigt många och svåra muskelknutor. Jag lovade att komma tillbaka när ungen var ute men det har jag inte gjort. Och det får jag betala för nu antar jag. Jag skulle gärna vilja gå men jag har inte tid. Dagtid går ju inte. Då arbetar jag som mammaledig. Sen när min man kommer hem så arbetar jag som hushållerska och fru. Sorry! No time for you.
Min man ska gå på julbord med jobb i morgon. Då ska jag ha tjejkväll. Med vin och godisgrejer och massor av skvaller. Lyssna på lite bra musik och skratta så man får ont i magen. Tror inte det va? Får väl kolla på riket. Äta lite sorbet...och ha det tråkigt. Syrran hämtar Tim så honom har jag inte heller som sällskap. Nä, nu låter jag deprimerad ju.
Ska gå på stan med min svägerska imorgon på dagen .Det skall bli kul för det var längedsedan vi sågs. Melvin får träffa sina kära kusiner. Jag skulle behöva handla lite julklappar men det blir nog inte då. Melle är inte så glad att gå i affärer för mycket och jag har ingen aning om jag ska handla. skulle behöva gå iväg alldeles ensam. Usch, jag hatar när jag inte vet vad jag skall köpa till människor. Jag har alltid samma problem och så skall det väl inte vara?? Är det någon som vet vad man kan köpa till någon som man inte vet vad man ska köpa något till? Annars är de flesta klara. Jag tror inte att jag är så glad i julen som jag borde vara. Alla andra är så lyriska och tycker att det är så fantastiskt. Jag gör väl det med ibland men för det mesta kommer jag på mig själv med att vara irriterad och tycka att det är bökigt. Ett år firade jag julafton ensam. Det var skönt. Jag hade fått lite julklappar av mina brödrar och satt och öppnade dem på eftermiddagen. Drack lite vin och kollade på TV:n. Sen kom min syrra för hon tyckte synd om mig. Tänk att hon vågade lämna morsans patetiska julafton för min skull! Men jag tror att hon sa att hon skulle till sin kille. Vi blev lite på lyset, men jag hade det så skönt. Ingen fara alls med mig. Men man kan tycka att det är lite konstigt att en tjej i min ålder ska behöva sitta ensam..Ett annat år firade jag med Fröken Karlson, min barndomsvän, och hennes familj. Det är inte så längesedan. Det var skitkul rent ut sagt. Och lite dramatiskt...Och lite snöigt för en gångs skull.
I år har jag barn och det känns som att för hans skull kan jag väl skärpa till mig. Och det har jag gjort med. Men det är inte så att det har varit något i stil med; "Men gud vad kuuul det ska bli att handla julklappar till min bebis!!" Nä, jag vet inte vad jag ska handla till honom heller. men det har blivit en del till slut. det blir väl bättre när man ser hur glad han blir för sina grejer om några år. Jag lever på hans kusiner så länge. Om man skulle ta och gå och lägga sig. jag verkar lida av någon slags depression. De visar väldigt mycket Lennon på TV idag och det är ju inte alls intressant. Han dog, han är borta, hejdå!

Inga kommentarer: