måndag, december 12, 2005

Snart slipper vi detta bekymret!

I morse tog jag på oss för att gå ut som vanligt. Hissen kommer inte. Drar i hissdörren i hopp om att den som håller den ska släppa. Den kommer inte. Tar ungen i famnen, vovven i kopplet och går ner åtta våningar. Den kanske öppen och inte kan komma när jag kallar på den? Näe, den står mellan ettan och tvåan. Konkar över till grannarna med ungen. Plingplong! Kan ni ta honom fem minuter jag måste hämta vagnen? Sure, no problema! Tillbaka. Upp i granntrappen över vinden. Hämtar vagnen, baxar upp den till vinden över till trapp A och ner i en fungerande hiss. Svetten rinner längs med ryggraden! Tim är jätteglad och undrar om vi kan busa mer?? När jag skall hämta min son så har han fått av sig sin overall och sitter glad i hågen i "sin" stol i deras kök och småpratar. Jag får macka och kaffe. Blir glad! Tim får pussar av Molly. Han är också glad. Vi kommer iväg på vår promenad lite senare och det är det bästa som kan hända idag eftersom jag behövde ha Melvin väldigt alert till BVC besöket klockan 12.45. Nytt BOEL test utfördes och han blev godkänd. 8,5 kilo väger han och är 70 lång. En ståtlig karl!
Ialla fall. Utan mina grannar idag hade Tim bara fått en kisserunda i parken eftersom jag inte kan ta mig någonstans utan vagnen. Tack för hjälpen Grannar!! Tim fick en rejäl runda med bollkastning, borstning och en riktig höjdaravslutning. Lukas och Trixie lekte på "vår" gräsmatta och hans sista krafter gick åt att jag skiten ur dem! Nu är jag hungrig. Min man är hos tandis och lagar sina hål. Sen middag idag. Melle skall snart få sin. Hemlagad köttgryta!

Inga kommentarer: