söndag, december 25, 2005

Turbo julafton och nu är det över!

Igår ja, det var vad man kan kalla turbofart på julafton. Jag och sonen tog oss ett bad på förmiddagen. Efter lunch och lek så gick vi och la oss för att orka med den stora kvällen. Jag fick väcka honom tjugo över tre för då tyckte vi att vi var tillräckligt sena. Vi skulle varit iväg till Kalle. Halvfem landade vi hos kusinerna och då var sillen intagen så det var bara till att sätta igång och äta. Efter maten kom tomten in och sa hej, hej och hejdå och var borta på 10 sekunder. silly me som oroat mig för att Melle eventuellt skulle bli rädd men jag tror ärligt inte att han uppfattade honom. Många klappar utdelades, barnen fick i vanlig ordning mest, Tim har inte ens fått öppna alla sina, vi är rädda om hans lilla mage. Melvin fick hur mycket som helst, mest av sina föräldrar förstås. Av min man fick jag ett lyxigt knivset, det hade jag inte ens önskat mig men jag brukar klaga på mina knivar. De åker upp på magnet i det nya hemmet. Sen efter lite undersökningar av klapparna blev det kaffe och gröt och därefter åkte vi hem och klockan blev inte mer än tio i åtta innan Melle fick komma i säng. Det kändes skönt att han fick sova hemma. Vi hade tagit med oss pyjamas men som sagt; Hemma är skönast och så tyckte även jag som gick och lade mig innan tio. Vilken julafton! I turbofart!
Idag har vi inte gjort mer än att städa undan lite och varit på lååång promenad med grannarna. Innan vi gick upp till oss fick jag lov och gå upp och låna en bit bröd för eftersom jag hade planerat så dåligt med affärsöppettider så hade vi ingen frukost hemma. Till imorgon allstå, och inga affärer i världen har öppet de tiderna vi är uppe och ska äta..Fast sen visade det sig att Tema hade öppet såklart vem annars, jag tror inte att ägaren firar jul. Nu sitter vi här mätta av middagen, Melle sover tjusigt i sin säng och jag har skittråkigt. När man var liten så fick man en massa leksaker att hålla på med. Jag kan inte ens gå in i sängkammaren sängen och läsa min bok, sonen är så känslig, och här är det upptaget med TV tittande och fler rum än så har vi inte...hmm..badkaret..nä, då somnar jag. Jag vill flytta!! Inte heller kan jag slappna av och njuta av att göra ingenting och utan sitter och funderar på om man inte ska köpa flyttkaeronger snart och börja packa saker som man vet att man inte kommer att använda mer nu innan vi kommer iväg härifrån. Nä, nu ska jag surfa vidare.

Inga kommentarer: