lördag, december 17, 2005

Varit och fikat.


Till att börja med vill jag berätta att Melle sov i 1 timme och fem minuter själv innan. Utan mamma och inte i vagnen. Kryss i taket! Sen fick han en stadig lunch och sen stack vi iväg till kusinerna och fikade. Nu sover han igen, jag sitter och tar tiden. Det är inte alltid jag har lust att sova middag med honom, det finns så mycket annat jag kan göra. Men jag borde göra det. Men i alla fall; jag tycker att det är kanon om han kan lära sig sova själv på dagarna. Möjligen kan man överföra det till nätterna sen också. Jag menar att det kommer kanske med automatik.
Nu ringde min man. Han är på väg hem till oss. Jag saknar honom. Han fick ett pokerspel i julklapp av Golvpoolen. Jag är inte så intresserad av sådant men man kan kanske läsa sig. Jag tänkte att i framtiden kunde det vara coolt att inreda källaren som ett litet "rökrum" eller "grabbställe". Chesterfieldsoffor-cigarrer-whiskey-pokerspel-öppen spis..Eller? Spisen finns ju! Vi röker inte men om min man vill ta en cigarr i källaren med sina kompisar hade jag tyckt att det var OK.

Inga kommentarer: