måndag, januari 16, 2006

REA!

I går var vi väldigt duktiga. Vi röjde undan från vinden och fick fram en massa kartonger med trams i som bara var till att slänga i conteinern. Sen packade vi ett par flyttkartonger så nu känns det bra att få ha kommit igång. Däremot ser det inte klokt ut här hemma. Jag vet någon annan som har lite mer än oss att göra just nu; När vi varit och fikat hos våra vänner bestämde vi oss för att gå och titta på "vårt" hus. Ägaren stod ute och slipade på ett bord så vi slank in för att säga hej. Det kändes helt overkligt att stå där på sin blivande tomt och jag kände så stark för att gå in och kika lite eftersom jag bara sett huset en gång inuti. Jag kommer inte ens ihåg allt!
Kjell, som ägaren heter, sa att de hade en hel del att göra och att han kände sig stressad. De skall flytta ifrån sin villa med massor av saker i till en lägenhet inne i stan. Har de tur så kanske de får plats med hälften. Skit samma bara de är ute till den 1:e mars. De får mer än gärna ta med sig sina äckliga heltäckningsmattor.
Idag har vi varit och hälsat på Tant P. Vi gick en runda så lilleman skulle få sova och Tim skulle få leka lite. När vi kom hem så blev det fika, Melvin sov lugn kvar i vagnen ute. Sen åkte vi hem ett par timmar senare och nu har jag precis försökt söva knyttet i femtio minuter. Det gick inte så hans pappa står där inne nu. Det verkar i vanlig ordning gå mycket bättre.
Idag har jag beställt en slipmaskin till mig själv på Claes Ohlsons internet butik! Jag behöver en liten smidig en nu till allt som jag tror att jag kommer att göra i det nya. Jag tog en sladdlös av typen Mouse. Alla andra tog 6-700 medan de reade ut sin för 244 riksdaler!! Jag ringde och la på en till på ordern till Tant P. Jag gillar ju verkligen verktyg om det är någon som undrar varför jag låter så lyrisk! Om man skulle ta och gå och spola av sig ..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså kör ni med ombytta roller? Pajform till maken och slipmaskin till dig! Vi är förvirrade..

Unknown sa...

Hahaha....skulle man kunna tro kanske!