torsdag, januari 12, 2006

Varit och fikat


Nu har Melle och jag varit och fikat i Vellinge. Vi fick träffa Julian också så Melvin hade någon att busa med. Och jag fick träffa lite mammor och få fika i mig. Alltid lika trevligt. på vägen hem svängde vi in om babyland för att jag ville se om de hade någon billig paraplysulky (liten väldigt ihopfällbar barnvagn). Nä, de kostade upp emot tusen pix och jag vet att man kan få dem billigare än så. Ett par nya mockasiner fick pyret i alla fall. Sen gick jag in på Jysk för att kolla sulky efter ett hett tips av en hivig morsa. Jodå. Paraplyvagnar för 299 sek. Så nu har vi en sådan. Behöver den till pyttesmå ärenden då jag inte orkar konka ner den stora igenom alla dörrar och annat. Enkel och smidig att ta ner i tvättstugan som vi snart ska ner till. Fast han föredrar nog sin gåstol som jag haft snöre i och dragit honom i källargången. Tycker han är spännande. Väntar på att han ska vakna. Jag kunde inte ligga still så jag har gått upp för att förbereda inför tvätten. vi har hur mycket som helst idag. Tim vägrar äta sin godispinne, jag sätter en femma på att han tar den när favoriten kommer hem från jobb! Han äter alltid sitt godis..
Idag blir det ärtsoppa och pannkisar. Gott!
Melvins julklapp på bild.

Inga kommentarer: