måndag, februari 06, 2006

Åh herregud!


Vad det snöar!! Hur ska jag komma ut med ungarna? Får kolla om syster kan komma hit en stund. Hon kan leka med Melvin så kan jag gå ut med Tim. Hoppas hoppas.
I lördags kväll small min förkylning på i raketfart. När vi kom hem från stan så kände jag mig konstig, sen ett tu tre så bara kom det. Näsan rann, ögonen rann...blä. Men det var ganska väntat. Min man är också lite lite förkyld. Melvin har varit vaken mycket inatt, bara han kunde lära sig att fräsa!? Nu står han här, lilla piggelin och snackar sin sörja och verkar må hur bra som helst. Mina förkylningar är så tråkiga nuförtiden. Jag kan alltid räkna med att smaksinnet slås ut på dag två och blir borta i två tre dagar. Det är nästan det värsta med et hela. I går gjorde jag en soppa som jag inte kunde smaka av. Det enda jag kände när jag åt den vara att den var varm och att där var alldeles för mycket sambal i!!
Igår var vi en sväng på Harald Nyborg och min man frossade i verktyg och berättade hela tiden hur billiga de var. Vi köpte bygglampor så vi kan se ordentligt när vi renoverar, ett par tofflor till maken, en stegpall till mig så jag når allt och lite annat tjafs. Sen åkte vi till Coop och handlade lite pålägg och annat som man kan behöva i veckan. Hemma har min man i helgen gjort fint på ballkongen. Kastat det som ska kastas och monterat ner möbler så de kommer igenom dörren. Kjell husägare ringde och frågade om han kunde lämna lite lampetter och andra prylar i huset. Det är ju alltid bra. Sen kan vi själv byta ut dem när vi vill. Ljus till hela den kåken har vi absolut inte! En fullt fungerande frysbox får vi också, gammal men ändå. Kommer inte alls ihåg var han hade den. Någonstans i källaren ska det vara. JAG LÄÄNGTAR TILL DEN 1:E MARS!!! Det gör inget att vi inte flyttar in då, bara det blir vårt snart! Nu får jag ge min prins lite gröt så han blir stor och stark!

Inga kommentarer: