tisdag, februari 14, 2006

Lilla sjuklingen.

I går på morgonen, halvnio beslöt jag mig för att ringa vårdcentralen då det var dag tre med nästan 40 graders feber. Jag knappade in mitt telenummer så de kunde ringa upp mig när det blev min tur. 10 personer innan mig, det kunde väl inte ta så lång tid!? Två timmar senare ringde jag upp dem igen och hamnade i en kö på 7 personer. 1 timme och elva minuter senare la jag på luren för då hade jag suttit som nr 3 i 25 minuter! Ringde igen och blev nr 4, när vi var nere på nr 2 i köordningen, tjugo minuter senare, så kommer där in en röst att det inte sinns någon som kan svara så jag skulle prova igen senare. Klick! Försöker ringa sjukvårdsupplysningen. Köar ett tag sen får de "tekniska problem". Klick! Stoppar ner ungen i vagnen. 40.2 i feber. Sitter på vårdcentralen med min sketna nummerlapp i en och en halvtimme och blir totalt ignorerad. Bestämmer mig för att gå hem och ge min son en alvedon. Går in till Tove på BVC och säger hur det är. Hon springer in på Vårdcentralen, kommer tillbaka två minuter senare med en tid på kvällen till Ahlmansgatan!! Springer hem för att gå ut med Tim. Skuldkänslor..Senare får Melvin sin Alvedon. Vi somnar i sängen. Han svettas som en liten gris. Pappa kommer hem. Melvin än så länge feberfri med värktabletter i kroppen. Äter lite, badar grabben och sticker iväg till doktorn, Melle fortfarande feberfri. Tar lite prover, kollar lite öron och hals. Får plåster på fingret, lite jobbigt. Tårar, plåstret känns konstigt. Får en spatel med bamseklistermärke på. Glad!! Friskförklarad tills vidare. Idag är han feberfri och dessutom sov vi till nästan halvåtta! Mamma jätteglad! Puh....det slutade ju lyckligt.
Idag är det alla hjärtans dag. Jag och Melle får åka iväg efter lunch och köpa något till Pappisen.

Inga kommentarer: