söndag, februari 19, 2006

Rökförgiftad.


Nyss hemskommen från kalas hos farfar. Har sanerat mig så nu luktar jag gott igen. Kläderna ligger i en hög på ballan. Min man hade lite bråttom med att få på Melle pyjamasen så han luktar äckligt med rök i håret! Pi katten! Men annars var det trevligt hos gubben . 65 blev han och det bjöds på riktigt tjusig söndagsmiddag. Sen blev det glass och till sist fick vi kaffe och hembakt. Niklas kom och visade sin nya bebis. 8 veckor. Det är inte klokt att man glömmer så fort. Hon var gullig och liten såklart. Strumpbyxor och en liten klänning!
Vi var ju hos Gittan igår. Gick lite bättre än vanligt. Det berodde nog på att hon inte brydde sig något så värst mycket om honom. Men så fort jag var utom synhåll som kom underläppen fram..lille skiten..han är så söt. Han har små saker för sig, han gör något tigerljud med hes röst, varje dag kryoer han omkring med pappas innesko som om det vore världens bästis. Sen har han fått en riktigt rälig sida med: Han kan sitta och skrika efter absolut ingenting, alltså som om han surar. Det verkar som om han har fått mitt humör. Det är inte bra alls. Ibland kan jag känna att jag blir galen på honom. Det är väl sömnbristen som får mig att bli på dåligt humör. Denna veckan har han ändrat sömnmönster femton gånger tror jag. Ett par morgnar har jag fått sova ända till sju, visst han har legat bredvid mig större delen av natten men vi har inte ätit gröt klockan fem..tjohoo! Ser fram emot huset då jag tänker sätta upp en extrasäng på ovanvåningen och sova där då och då. Mmm sköönt. Zzzzz Zzzzz Zzzzz...

Inga kommentarer: