torsdag, februari 02, 2006

Tårta!

Jag håller på att kolla upp var de säljer bildtårtor. Skulle tycka att det vore trevligt till Lillemans första födelsedag. Eller överambitiöst. Jag köpte en present till honom igår på Toys R Us. I trä, tycker de är så fina. Vi har redan fått reda på en familj som inte kan komma på kalaset. Skönt, slipper man dem...Men jag hoppas att alla andra kan komma!
Igår hade ägaren till huset ringt till sin mäklare, som sedermera ringde min man, och undrat vad som hände om han inte hann flytta ut till den förste?? Ajamen herregud!!! hur kan man fråga det en månad innan. Då hade jag stått och packat natt och dag under en månad. När vi gick förbi för ett tag sedan var han i trädgården och slipade på ett bord. I december och januari var han på en låång semester. Kanske kunde kortat ner den lite?? Eller den kanske var bokad sen tidigare. Men jag skiter i hur han gör det, det finns tusen sätt. Ute ska han vara innan den förste! Vi har ju sålt vår lägenhet för bövelen!
Melvin är sjuk. Vi skulle ju gå på öppna förskolan i dag och träffa Julian, men han vaknade i går kväll helt stopp i näsan! Nu kör han omkring här i sin gåstol med en elva under näsan, han hatar att bli avtorkad..men det skiter jag i!
Vi var i väg med moster lite igår. Skulle ut och kolla på lite djurprylar på Plantagen till hennes nya bebis. Det blev en liten liten dyna. Jag ville ha till Tim men de hade inte till honom. Får väl köpa i en djuraffär. Sen fikade vi på Ilva´s Espresso House och efter det åkte vi till Toys och var där hur länge som helst. Jag fick huvudvärk på vägen hem och fick ta två panodil och gå och lägga mig på sängen. Det gick över när jag sen var ute med hunden. Jag är redan hungrig, det är jutvå och en halvtimme kvar till lunch, får ta lite frukt, det har vi gott om. Kan dela med Melvin. Han behöver mycket vitaminer nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

tjena,
dom säljer tårtbilder på toppen i Vellinge...
Ha det

Unknown sa...

Okej då kan jag sluta leta...