måndag, mars 06, 2006

Husethusethusethuset..

Man skulle kunna tro att det är jag som arbetar till långt in på nätterna. Trött som fanken är jag. Det har hänt en hel del i huset men det går sakta sakta. Min man förökte lägga in om semester nu på fredag men de är många borta så det blir nog inget med det. Igår var jag och Melvin där borta rätt så stor del av dagen. Jag hade tagit med mig hans gåstol så han hade något att göra och det blev en hit. Han sprang omkring själv mellan de olika rummen med ett stort smil på läpparna. Min syster kom dit och fortsatte måla sina element. Jag hann med 3 innan hon kom. Därefter skulle jag börja med spaljen i hallen. Men det gick inte så bra för då började klockan bli mycket så Melvin orkade inte mer. Vi tog oss en tur med pulkan i stället. Det blev uppskattat. Jag försökte få Tim att dra honom men han drog så hårt att Melle stod på näsan i snön. Så rätt så kul ut! Sen åkte vi hem och började på middagen. Men som sagt, det rullar på sakteligen. Soffan kom igår, jag tjuvkikade genom plasten, den kommer att bli skitsnygg till den nya fondväggen. När jag kom dit igår så var den nästan klar. Det blev riktigt jäkla bra faktiskt. En mjuk fin brun färg. Ska ta med kameran så ni får se. Thysells däremot hade kassa besked om matbordet. Vecka tolv! Det är vecka tio nu. Vi får lösa det på något konstigt vis på söndag. Kalaset menar jag. Vi får ta trädgårdsbordet och lite extrastolar. Kidsen skulle haft egen plats att sitta på...får fundera på det.
Idag har jag och Melvin varit effektiva: Tagit ner högtalarna till surroundsystemet, resten av hyllorna och ett skåp. Packat lite grejer. Känns bra här hemma. Min syrra lovade mig att hon skulle städa lägenheten på måndag så jag kan vara ute i huset när flyttbilen kommer på lördag. Annars var det ju meningen att jag skulle vara kvar här för att kunna städa så vi slipper åka hit mer. Men nu har det alltså fixat sig. Det blir nog inte så jobbigt för henne, här är avtorkat och fint redan nu. Badrummet tror jag att jag hinner med på fredag kväll.
Prison Break är det ikväll. Det blir sista avsnittet för vår del. Sen kommer vi väl att ha 1,2 och fyran att kolla på. Tjohoo!! Äh, då får vi gjort mer.
Melle sover och pappisen är på (dumt planerad) kurs med vovven. När han kommer hem säger ska han åka iväg med ett lass till huset. Alla smågrejer tar vi själva. Han funderar även på att grunda sovrummet. Så kan farfar måla det imorgon och golvet (ursnyggt typ skeppsgolv) kan bli lagt på onsdag. bla bla bla...jag orkar inte mer nu. ska ta mig en dusch och en kopp med kaffe.....

Inga kommentarer: