torsdag, mars 02, 2006

Onda ögat!



Kolla vad min bildörr gjorde med mig idag. Knäppt va´?

Jag förstår att ingen är chockad, är det någon det skall hända så är det ju mig!

Idag har min man rivit två väggar och målat Melvins rum en gång och vardagsrummet en gång. Han är så duktig!

Jag, Melle och Tim åkte dit i förmiddags och bjöd på bullar. Lynn kom dit och fikade med oss och lekte med Tim i trädgården=bästisar.

Sen åkte vi iväg till Vellingeblomman och handlade lite. Jag köpte tre goda doftljus och lite fjädrar till påsk. Sen körde vi till ett annat ställe och skulle handla en sopborste, det gick jättebra ända till jag skulle sätta mig i bilen. Öppnar bildörren rakt i ansiktet på mig själv!! Jäkla pucko. Tårarna sprutade och blodvite uppstod! Lynn fick köra tillbaka. Vi fick tag i lite snö som vi la i en plastpåse som jag sedan tryckte in i ansiktet, på så vis fick jag räddat en väldigt stor del av svullnaden. Känns dumt att gå omkring med blåklocka. 31 år gammal!

Nu kom min man hem! Åh, vad mycket han hade hunnit med. Men där är mycket kvar...jäkla dumt av oss att inte fråga runt om någon hade kunnat hjälpa till en dag. Nu i helgen kunde de varit ett gäng starka killar som arbetat undan lite. I stället för att maken ska stå där själv med sin gamle far..Och jag är till ingen hjälp alls. Måste ta hand om vårt barn. Jaja, det som inte blir gjort nu får vi givetvis ta hand om sen men det skulle vara skönt att undvika att bo i värsta byggarbetsplatsen. Sovrummet känns viktigt. Vardagsrummet likaså.

Jag lovar att rapportera om utvecklingen!