lördag, april 22, 2006

Blåser förfärligt

Dagarna springer iväg utan att jag egentligen fått gjort något. Jag går omkring och dreglar i trädgården varje dag och önskar att jag fick gräva, så eller något annat skoj. Istället får jag gunga min son och kanske mellan puttningarna få vattna lite..
idag har min man jobbat medan jag och Melvin var och käkade frukost hos Dan och Lynn. Sen bar det iväg till ridskola med deras lilla prinsessa. Söt hon är på sin lilla häst! Efter det blev det lite glass i byn sen gick vi hem och mannen kom strax därefter. Nu har vi ätit middag, pasta med någon Kyckling/baconsås, varit ute med Tim och handlat lite godis. Jag har nattat mitt barn och nu återstår bara att återställa köket. Örk! Hatar!
Ihelgen fyller Vellingeblomman 25 år och jag är äckligt sugen på att köra dit och kolla erbjudanden. Klematisar för 39 kronor har de! Det är väl mest det som är intressant. Vi funderar på att åka dit imorgon om inget annat för att visa Melle en livslevande elefant!
Garaget har vi fått städat. Häromdagen gick vi ut efter att Melle hade somnat och bara tog tag i allt! Så nu är där rätt så städat och snyggt ute. Skulle vilja ha en fin hylla till mina trädgårdsprylar. Jag känner att jag skulle kunna skaffa hur mycket trädgårdssaker som helst nu, krukor, frön, lökar, redskap...osv..men vi har fan inte råd alltså. Sen är det väl inte meningen att man ska ha allt första året heller...vi har ju bara bott här i en och en halv månad. Hade det inte blåst så mycket så hade jag stuckit ut och fixat i trädgården nu. Melvin har somnat och det är ju fortfarande ljust ute. Men det får bli en annan dag. Nu ska jag kliva i ett par mysbyxor och proopa i mig lösgodis!

Inga kommentarer: