måndag, april 24, 2006

Breakfast club

I går bjöd vi på frukost hos oss. Det är mysigt med dessa stora helgfrukostar. Bullar, ägg, juice, ja det mesta hade vi. Vi skulle åkt dubbeldäckare till Vellingeblomman efter men deras ena barn mådde lite dåligt så de fick gå hem i stället. Men vi hurtbullar tog oss en promenad dit ändå. Med mig hem fick jag en klematis och annanassalvia samt apelsintimjan som jag skrivit om tidigare. Hoppas de överlever för jag satte bara ner dem i jorden. Den hade kanske behövts bytas ut, kan tänka mig att det ligger relativt gammal jord i rabatterna här.
Melvin såg elefanten, det gick hem. Han tyckte om honom! Hemma åt vi lunch och rensade undan lite löv på framsidan, inte så mycket fär våra säckar är slut och vi har ingenstans att göra av det just nu. Farfar kommer snart med nya..Men resultatet blev jättebra. Jag klippte ner buskarna utanför ytterdörren rejält och det blev snyggt. De växte vilt över trappan och källarfönsterna och nu flödar ljuset i källaren. Ska bara putsa av dem också så kommer det bli ännu ljusare där nere.
I natt sov Melle alldeles för lite. Nu ligger han och hämtar in dem timmarna. Vaknar säkert snart. Vi har varit på öppna förskolan idag. Han tycker ju att det är så kul. Träffade Ankie och Julian där, kul med någon man känner. Men jag har fått lite nya mammavänner där. På onsdag ska vi på långpromenad med en mamma och hennes lilla Ebba som är 11 månader. Med sig tar de en grannhund; Molly, Golden Retriver. Tim kommer bli överlycklig! Han saknar säkert sin bästis i stan, alltså Molly originalet....
Nu sitter jag och väntar på min syrra. Kommer och besöker oss med Max och Nike tror jag.

Inga kommentarer: