onsdag, april 12, 2006

Jobbat!

Nu har jag varit på mitt jobb och pratat med min chef. Det känns bra att det är över och ännu bättre att hangick med på mina villkor. Jag börjar arbeta den 1:a augusti (jag vet, mitt i sommaren) och då ska jag arbeta 75%. Jag trodde aldrig att han skulle gå med på mitt schema, nämligen 8-14,30 varje dag. Visst, han försökte med att "kan du inte vara ledig på onsdagar och gå hem lite tidigare på fredagar". Men jag vill ju skona lilleman varje dag från dagis eller dagmamma, inte bara då och då nu n är han är så liten. Vi kom överrens om att prova detta till en början och om, det inte funkar så är det ju inte värre än att jag kan ändra på mig lite. Vi har ju redan en som jobbar så så det kändes lite känsligt att fråga. Men det gick ju bra. Och påskägg fick jag också.
Sen stack jag och Melvin till Ekohallen och handlade tre krukor. Nu ska jag bara ha blommor till dem. En kruka med Gerbera att ha på nya matsalsbordet köpte jag också. Hoppas vi hinner få ihop det ikväll!! Sen åkte vi hem och bebis somnade direkt. Han kommer vara vrålhungrig när han vaknar. Fick ställa honom inomhus för det småregnar lite och grannen klipper gräsmattan! Redan? Vi har inte ens en gräsklippare.
Min man kommer älska mig mycket i kväll. Jag har köpt ett flak med dansk öl till honom. Min chef hade handlat och undrade om vi behövde.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hello!
Lägger ner bikinin i Melvins påsar.
Har själv shoppat nya på victoriassecrets.com Billigt och bra nu när $ är låg. Kolla!

Vi ses på fredag.

Mimmi

Unknown sa...

Det gör vi. jag vet inte vad jag ska laga ännu!?