onsdag, april 05, 2006

På stan.

Idag åkte vi och hälsade på Gittan som har brutit sitt ben. Melvin levde rövare och hade sig. Drog i allt han kunde hitta. Ett par timmar senare stack vi in till stan, jag tänkte köpa skor till lilleman. Vi träffade min syrra inne på Zara. Hon tvingade mig att köpa en brun kappa,trenchcoatig var den. Att ha nu till våren. Den ligger kvar i sin påse uppe i hallen. Jag köpte lite annat skröfs med, en kjol, en blus, en scarves (hur stavas det?) och skor till lilleman. Sen ringde jag till min man och tyckte att han kunde komma in till stan och äta middag med oss när han jobbat klart. Så vi fick lite oxfilé och annat gott till middag. Och jag slapp laga det. När vi skulle möta upp pappisen så träffade vi Åsa. Det är inte varje dag man ser henne in real life. Jag bjöd in dem att komma och kolla in vårt hus och leka i trädgården. Hoppas de kommer en dag. Och Dolly ska få en lillasyster. Hoppas hon också kommer!
Nu sitter jag här med jord upp till öronen. Har planterat i ett par krukor. Inget avancerat eller så men det var skönt att få det gjort. Hällde ut lite jord i min rensade rabatt, 3 säckar. Vet ni hur lite 3 säckar jord är??!! Jag måste ha hur mycket som helst för att det ska bli något. Får väl köra iväg och köpa ett gäng till. Kom ju på att jag måste ha jord till mina balkonglådor också. Undrar vad jag ska köpa och plantera i dem. Eller ska jag driva upp någonting själv? Nä, annars har det väl inte varit något speciellt idag. Thysells har inte ringt och sagt att bordet har kommit. tråkigt. Jag vill bjuda folk på middag ju! Hoppas att min man fixat klart med den nya antennen nu så jag kan kolla på Tv snart. Bidde inga fruar i går. Hoppas det blir O.C idag då...

Inga kommentarer: