tisdag, april 11, 2006

Promenad.

Nu har vi varit ute och gått. Melle ligger kvar i sin vagn ute på altanen och sover. Fantastiskt! Igår vaknade han direkt när jag ställt honom där. Min stegräknare visar på 5749. Det är rätt okej. Vill man gå ner i vikt ska den stå på minst 10 000 om dagen. Det gäller ju då inte mig eftersom jag kan svälta mig utan att gå ner ett gram. Jag har den för jag tycker attdet är kul att se hur mycket man rör sig på en dag. Fick den gratis av Kellog´s.
I juni ska vi åka på semester. Det ska bli skönt. Det enda som oroar mig är: VAD I HELA FRIDENS NAMN SKA JAG HA PÅ MIG NÄR VI SKA BADA???!! Baddräkten jag har här på badhuset är så osexig så det finns inte. Den plattar ut bysten så hela överkroppen är en enda boppe!! Och lite stor är den med. Svägerskan säger att hon har en som jag kan prova som hade när hon var gravid?! Bara den rymmer melonerna så är jag lycklig. Ska köpa mig ett par klänningar och kjolar sen är man väl klar för en solsemester??
Idag ska min man åka och hämta vårt matbord med stolar. Hoppas att det blir bra nu i köket. Blir det inte det så får vi väl ha matsalshörna i vardagsrummet. Det finns plats så det är inga problem med det. Men vi har tänkt oss att det ska stå mellan kök och vardagsrum så hälften av bordet är i varje rum. Hmm hur hänger man upp en lampa då...? Vi har ju lämnat en liten bit av den nedrivna väggen uppe vid taket som en klack liksom. Fattar Ni?
Nä, nu ska jag fortsätta med mitt ett tag.

Inga kommentarer: