tisdag, april 04, 2006

Sover gott nu...

Melvin har flyttat in i sitt rum. Från början sov han inne hos oss men jag tyckte att om han hade ett eget rum kunde han använda det. Enda skillnaden är att jag får hämta honom där om nätterna istället för någon meter ifrån mig. Han vaknar redan vi halvtolv. Jag tar honom direkt så att han inte vaknar till liv och vägrar somna om. Han somnar direkt hos oss och sover till halvsju ungefär. Sen går vi upp och äter frukost och leker en stund. Efter en dryg timme eller så så bir han trött och vi går in i vår säng och sover två timmar. Det är så skööönt. Äntligen får jag sova lite mer. Det var bra längesedan nu. Det kvittar att han sover bättre med oss. Jag kan erkänna att jag sover bättre med honom med. Innan han har vaknat och kommit in till oss så tittar jag på klockan ett par gånger i timmen. Ja fast inatt så låg jag på kanten för han skulle ligga på sniskan...
Vi gick till en plantskola och kollade på lite träd och buskar idag. Där inne kom en röd/vit kelig katt och hälsade på oss. Melvin tyckte den var fin. Den hoppade upp och lade sig till rätta i hans vagn. Den fick följa med oss runt och kolla på växterna. Personalen tyckte att han var fräck. Jag tyckte han var gosig...Mmm vill ha en kisse. Ingen som fäller. Får ingen.
Sen gick vi till Lynn och fick fika. Igen. Melvin lekte lite med barnen. På vägen hem somnade han i vagnen och solen kom fram. Jag fick en knäpp och gjorde vid en rabatt. Ska nog så lite sallad och tomat där. Såg att det redan fanns persilja där. Vill köpa slipers och rama in den som en liten köksträdgård...lägga lite plattor att gå på när man ska skörda..Mycket planer för en som inte är trädgårdsintresserad...Köpte fem säckar jord nu i kväll. Man vet aldrig när lusten slår på. då är det bra att ha hemma. Och en ny sekatör. Och en räfsa. Och handskar. Jag har ju mitt fina kitt från Fiskars som vi fick i julklapp. Med spade, kratta och en massa annat. Kanon fint är det.
Nu måste jag duscha sen är det väl Desperata Fruar??

Inga kommentarer: