onsdag, maj 10, 2006

Fett ös!

Man är igång hela tiden! I måndags var vi på öppna förskolan på förmiddagen. Melvin härjade runt med en traktor och gapade i högan sky. När vi kom hem var Farfar där och fixade med lite saker. Melle somnade och sov i två hela timmar. Jag fixade fika och vi satte oss i den ärvda ja vad det nu är; två fåtöljer med bord emellan och parasoll i mitten, kan fällas för att ligga och sola. Helsnygga dynor i grått och rosa, men det går ju att köpa nytt. Farfar tycker att det är skitbra att vi köpt hus nu så han kan komma med sina gamla things till oss. Vi fick även en hammock som jag och Melvin slappat i idag. Och en gräsklippare som klipper helt okej. Farfar vägrar ju slänga saker och det är väl bra...till en viss gräns. Men nu har vi stor trädgård och grejerna får plats här. Det är bara i garaget som det börjar bli lite fullt. För att få ut en grej måste man flytta på fem andra prylar innan. Jag bara hatar sådant!! Vi måste organisera om helt enkelt. På måndagkväll fick jag ett ryck och tröttnade på all ful lavendel som var planterad längs med hela uppfarten så jag började helt enkelt gräva upp dem. Min man kom ut och hjälpte till och till sist blev det hyfsat snyggt därute. Skulle tagit för och efter bild, måste komma ihåg det till nästa gång vi gör något större. Igår planterade vi om rhododendron och pratade lite med den. Platsen som jag fick efter den övertogs utav en klematis och det kommer att bli kanonbra!
Idag är jag supertrött och orkar inte med något trädgårdsarbete utan behöver ta igen mig lite. Melvin är super mammig och suger ur all kraft från mig. Vi har haft en mysig dag i trädgården på en filt. Jag hade bikini på mig och med lite tur så har jag fått en aning färg.
Åh ja just det! Igår var vi på Ribban med Tim och träffade Moster och Max och Nike. Hade glömt kameran i all hast. Det är mycket som ska med när det bär i väg förstår ni. Men i alla fall..hundarna hade superkul och badade, ja inte MesMax men de andra två. Sen gick vi och skulle fika men det var dömt att misslyckas. Melvin spottade ut all sin mat och trots haklappen så hamnade det mesta på hans nya fina sommarkläder. Ungen blev alltså orange. Hundarna busade omkull våra kaffe och juice mest hela tiden. Och när vi till sist gav upp och gick i väg så spillde jag kaffe över mina ljusa jeans och min vita stickade tröja. Tada!! Annars var det avslappnade att komma iväg....(inte alls, jag kokade hela dagen och min syrra pratade hela tiden med sin snällaste röst för att hålla mitt humör uppe). Och Melvin grät hela vägen hem. Men han är ju min pojke så jag älskar honom ändå! Puss gossen! Sov gärna länge inatt med..

Inga kommentarer: