tisdag, maj 16, 2006

Lite allt möjligt..

Så fick vi vårt efterlängtade regn till slut. Slipper jag vattna på ett tag. Kallt är det med. Jag sitter och dricker en stor kopp te och Melle somnade i soffan. Jag har virat in honom i den stora tigerfilten så han har det bra. Förkylningen sitter där den sitter, både på honom och mig själv. Vi slappar mycket om dagarna. Tim för komma lite i andra hand men det går ju bra nu när vi har en trädgård som han kan kissa i om det blir akut. Men han väntade igår, vägrade kissa hemma. Klart lite skuldkänslor får jag när han tittar på mig frågande och undrar om det verkligen inte är dags snart. Men jag måste få tänka på mig själv ibland, det får jag aldrig nuförtiden. Det är alltid Melvin eller Tim eller mat som ska lagas eller hus som ska städas, bäddas, tvätt som ska tvättas. Lakan som ska bytas toaletter skuras, speglar putsade..sen kommer jag. I fredags fick jag ett utav mina hemska utbrott. Melvin vaknade tidigt och jag tyckte att han störde i min ensamtid som jag vill ha på kvällen. Jag blev arg och ledsen och allt slutade med att jag fick gå ut en runda och lugna mig. På lördagen fick jag be om ursäkt.
Igår kväll gjorde jag något riktigt trevligt; Lynn bjöd med mig och Tim på långpromenad. Vi gick snabbt ute på landet. Under tiden flamsade vi som två femtonåriga töser. Det var riktigt befriande! Jag vill ha mer sådant. Nyttigt och roligt i kombination!
Min svägerska ringde i går och berättade att de köpt hus. Ett lagomt stort i (på heter det väl) Limhamn, nära kära vänner som de har. Kul för Melvins kusiner med en liten trädgård och så får de gå i skolan på ett tryggt och bra ställe. Mitt i samtalet såg jag tre polacker från prästgårdsbygget som helt sonika promenerade fram till vår avlagda tvättmaskin vid tomtgränsen och bar iväg med den! Knasigt. Jag mailade ragnsells och avbokade hämtningen. De skrev tillbaka och tyckte jag var snäll.
Annars...nä jag vet faktiskt inte. Min syrra med sambo är på lillsemester i Österrike. Helt oplanerat. Hoppas att de har det mysigt. Själv åker vi om mindre än en månad, till Kreta. Har ju aldrig varit på sådan semester så jag vet inte vad jag har att vänta. Slår alltid på stort och åker till USA, fast det blir ju rätt sällan eftersom det kostar lite mer. Men nu med hus och dess utgifter så får man vara glad att man alls kommer iväg och den här är alldeles gratis. Makens pappa bjuder. Första och sista gången som han tjatar om. Det blev tydligen way mycket dyrare än vad han tänkt sig. Men gubben har råd så han kan gott göra detta för barn och barnbarn denna gången.
När Melvin vaknat ska vi köra och handla mat till ikväll. Tänker göra pannbiff för det älskar maken. Sen måste vi till Apoteket och hämta ut öronmedicin till Tim samt halsband så han inte får husdjur i pälsen! Jag får väl gå och bädda eller nåt. Kan ju inte sitta här på ar***t och inte göra något!

Inga kommentarer: