lördag, maj 06, 2006

Mätt!

Nu har vi grillat i vår trädgård! Vilken känsla! Det blev marinerad fläskfilé, pommes, sallad och aioli. Melvin ville bara leka med sin mat så vi fick ge honom en burk sedan.
Min man kom hem tidigt från sitt jobb så jag tog tillfället i akt och åkte på semester (vellingeblomman). Där gick jag omkring i nästan en timme och drömde om allt jag vill köpa. Men med mig hem fick jag bara lite rhododendonjord+gödsel till densamma. Och tre blommor som jag inte vet vad de heter som jag planterat i stensättningen på framsidan. Får fotografera dem sen. Jag ville köpa pelargonier till balkonglådorna på framsidan men jag får nog vänta till nästa lön. De är långa så jag behöver nog många, eller jag vill ha något annat i mellan dem. Vilken färg ska jag ta?? Jag vill flytta vår ledsna rhododendronbuske till förmån för en utav clematisarna. Den kommer bli så bra där och så kan den klättra på utsidan av terasstaketet. Men jag vet fasiken inte var jag ska göra av busken?! Har gått omkring flera varv här nu och kollat. Min make är inte till någon hjälp precis. Rabatterna är inte lediga så det kommer bli någonstans i gräsmattan...suck vilket jobb! Men kul!

Inga kommentarer: