onsdag, november 29, 2006

Pepparkaksbak!

Melvin och jag bakade pepparkakor idag. Han tyckte att det var kul att kavla, om det sen fanns deg under eller inte sket han fullständigt i! Kaveln fick jag lånat av grannarna, måste köpa en åt honom. Sen åt han det mesta av sin klutt istället. Sen var allt tråkigt igen. Jag satte honom framför en Nalle Puh film och bakade klart resten, hann få på lite kristyr också. Får köpa ny deg för denna räckte inte så långt. Jag vill göra några giganthjärtan att hänga upp men köpedegen är så liten så det blir nog inte mer än ett hjärta per styck!?
Nästa vecka kommer tydligen spisen att bli installerad. Då blir det brasa och öppna fönster för det var fasiken vad varm november är! Sen kommer nog den andra spisen också, matlagningsspisen alltså.
Idag kommer min mans arbetskamrat Marcus hit och hjälper oss med D-Linken. Kabeln som är dragen genom halva huset är störig. Om vi inte får igång systemet igen får vi väl nästan flytta ner datorn i källaren till första jacket så vi slipper förlängningskabel.
På fredag börjar klappjakten tror jag. Sticker iväg när jag lämnat Melvin och försöker få ihop de flesta. Hoppas jag har fåt någon inspiration tills dess... Lite frost hade inte heller skadat, just nu är man nästan på gång att fixa med midsommarstång istället för julgran.

Inga kommentarer: