måndag, november 20, 2006

snart är det dags!

Om två veckor börjar jag alltså jobba på mitt nya jobb. Det känns faktiskt skitbra. Ska bli så kul att komma igång igen. Känslan är nästan densamma som när man började skolan på hösten; sommarlovet var roligt men man var riktigt spänd på att få börja läsa igen. Och hur stor var man nu inte när man bytat klass! Nästan bättre än att fylla år. Luktesudd och annat får utebli denna gång men jag skulle lätt kunna tänka mig ett par nya jeans. Så det får det bli!
Idag har jag jobbat i trädgården. Har fyllt hela släpet med avfall och skulle kunna fylla det om igen om så vore. Men det var riktigt jobbigt ska ni veta. Blåste gjorde det med. Efter ett par timmar avslutade jag nöjt och belönade mig med lunch. Knäcke och te! Gott. Sen var det nära att jag slocknade i soffan men icke! Jag tog mig ur och fick på mig lite rena kläder. Tog min hund och gick lydigt iväg för att hämta min son. Det blir en bra runda för Tim om vi promenerar. För mig med. Innan cyklade jag men nu har det blivit lite kallt för det. Jag vet ej heller om Melvin går ner i sitsen med hela sin michelinoutfit!
Väl hemma var Melle bara ledsen så han fick faktiskt sova en stund. Han hade sovit dåligt hos Marianne så jag tyckte det var okej. Under tiden fixade jag ihop chilin så den fick stå och gosa till sig, fast egentligen hade jkag velat se Martha Stewart som är så himla bra. Ja, pysslet är kanske lite väl amerikanskt med plastblommor på lampskärmar osv men matlagningen är riktigt kul. Och aptitretande. De gör riktigt smarriga grejer för det mesta....
Nu sover min son i armarna på sin far...de är riktigt fina...suck..

Inga kommentarer: