torsdag, november 16, 2006

Snickarhustrun..

Fågelbordet som jag började snickra på igår tar form. Jag är ärligt talat riktigt stolt och fick nästan lite blodad tand. Egentligen har jag varit sugen på att snickra lite innan, jag har haft ett par ideér om tex sängbord. Min man säger att torkat virke som man använder till möbler och annat inomhus är svindyrt och att det inte lönar sig att snickra själv. Det tycker jag är störtlöjligt! Men sen är där ju kvar känslan över att ha gjort sakerna helt själv. Eller med delvis hjälp från maken måste jag vara ärlig och säga. Nog om detta.
Jag har ringt om att Melvin ska få en plats på det nya dagiset som öppnar här i närheten när Marianne går i pension 1:e Mars. Det skulle gå bra menade dom så det känns ju bra.
Annars har vi bara busat och haft det bra idag. Vi var ute i ca två timmar i solskenet. En timme lek och promenad och en timme trädgårdsarbete. Känns fantastikt. Köttade ner mina minirosenbuskar med en häcksax för jag tyckte de var groteskt stora och stå och klippa hade jag inte tid med. Så vi får se hur många som överlevt denna misshandel till våren.
Nu ska jag gå ut i garaget och måla mitt fågelbord...undrar hur många som tycker att jag är riktigt ute i det blå nu....snickra fågelbord...fnys...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Med vilken färg målade du?

Anonym sa...

?? Grå som vårt nya staket..svart tak..Är det bra eller?

Anonym sa...

Ja, det är bra. Grå är denna hösts absoluta modefärg! I alla fall om man får tro Hollywoodstjärnornas klädfärgsval. :)

Unknown sa...

Hmm, trodde det var brunt...eller nåt!