söndag, december 10, 2006

Jul i Danmark.

Vi var ju på TIVOLI igår. Det blev en jättemysig dag faktiskt. Vi fick till och med lite sol på oss. Vi drack lite glögg jag och min man, Melvin fick chocklad. Hur gött som helst. När vi sett alla tomtar och annat skoj somnade Melle och vi gick på ett välfyllt Strög. Inget shoppande men det var helt okej att gå där ändå. När han vaknade passade vi på att äta och sedan bar det iväg hemåt igen med tåget.
Idag verkar han lite förkyld, lille knodden. Själv har jag tillverkat en tjusig girlang och satt upp runt ytterdörren. Med ljus i. Riktigt bra blev det! Köpte nya julgransljus på Jula. Åkte till Svågertorp och Bauhaus där min brorsa jobbar och inkasserade lite rabatt från gamla kvitton. Det blev nästan en tusing tillbaks! Köpte en fin korg att ha veden i här uppe. Kaminen är installerad och vi har redan eldat ett par gånger. Kruxet är att det inte är speciellt kallt ute så igår hade vi nog upp emot trettio grader i vardagsrummet. Och jag som är beroende av min tigerfilt runt mig satt och svettades som en gris! Smarte maken satt i kalsipper och t-shirt!
Nu kollar de andra på Hitta Nemo. Det låter så gulligt när de pratar om vad de ser...Ska faktiskt göra dem sällskap!

Inga kommentarer: