måndag, januari 01, 2007

Lite till..

Det finns några fördelar med att spela sällskapsspel med sin kära make; 1) jag kan prata så mycket att han glömmer ta hyra när jag står på hans platser (fast han är riktigt skärpt där), 2)han låter mig skriva upp vad jag blir skyldig och vi gör upp en avbetalningsplan (helt egna regler), 3) jag försöker muta honom med diverse tjänster.I slutet var jag skyldig så mycket pengar att vi smällde ihop spelplanen! Jag förlorade och är fortfarande glad. Känns bra. Äntligen har jag mognat. Kollade på fler spel till oss på nätet idag. Kampen mellan kvinna och man verkar underhållande...
Melvin är rädd för smällarna. Han var uppe med oss inatt och kollade. Spännande men bara om pappa håller om honom riktigt hårt...sötis.
Petra med familj var här igår och käkade lunch med oss. Jag stekte typ 800 amerikanska pannkakor. Alla gick åt. Det kändes roligt att ha dem här i och med att jag alltid är där med Melvin.
Ikväll har vi haft ett kaffe maraton här hemma. Lynn ringde och sa att de skulle komma över med ett par vänner till oss. Vi vill ha kaffe sa hon. Först kom hon själv och gick en sväng med Tim. Sen kom ingen annan av alla dem vi kokat kaffe till så jag och Jörgen fick tömma termosen själv! Undrar om jag kommer att somna innan veckan är slut...?
Biljetter imorgon.....hur tråkigt som helst. Men viktigt!

Inga kommentarer: