fredag, januari 12, 2007

Snart frisk.

Idag har jag varit hemma. För att få vila ifred lämnade jag Melvin hos dagmamman. Jag försökte sova men mestadels låg jag mest och lyssnade på mina snarkningar!?
När jag vilat ett par timmar så steg jag upp och gjorde fint här hemma samt satte igång en stor omgång med gulasch. Sen tog jag min hund och gick för att hämta sonen. På vägen dit lämnade jag in två par skor till min skobutik shoeshop här i Vellinge. Det ena paret köpte jag för typ en kvart sedan och där låg redan innersulan som ett dragspel. Jag fick ett nytt par med en gång. Hon är för härlig!! Det andra paret behövde jag klacka om. Klart på onsdag. Jag såg även ett par skor jag kan tänka mig att jobba i, en vanlig damloafer i svart skinn med en liten liten klack. Kanske något för kall om det blir minusgrader.... Skorna jag reklamerade är i och för sig ett par skor som jag skulle kunna jobba i faktiskt. Jag har fått mitt första schema och börjar åka på tisdag. Stockholm med övernattning direkt. Det känns okej. Frågan är hur i hela fridens namn jag ska kunna sova utan skördetröskan bredvid mig. fast nu känner jag att måttet är rågat, det blir nämligen inte mycket sömn nuförtiden. Öronproppar får det bli till operationen är överstökad. Får köpa sådana imorgon.
Maken jobbar hela helgen. Petra med barn är sjuka så det blir nog bara vi. Tim är också dålig. Han kräker varje gång vi stoppar i honom något så han får vara utan mat ett tag nu.
Vanningen blir det nog imorgon. PLUMS

Inga kommentarer: