måndag, januari 01, 2007

Tråkmånsarnas afton..

Så var det nytt år igen. Nya kalendrar på väggarna och nya löften som måste hållas. Jag är smart jag, hängde upp kalendrarna och sket i löftena! Vi satt hemma och gjorde mest ingenting, åt god och kollade lite på tv. Vi blev tröttare och tröttare och min man föreslog att vi skulle spela spel för att inte somna. Spela spel?! Vet han inte om att om jag förlorar så kan han leta efter spelpjäserna på "ett ställe". Jag är alltså inte så trevlig att spela spel med, bråkig och tjurig blir jag. Men jag sa glatt ja för annrs hade jag nog inte orkat vara uppe till tolv. Vi spelade malmöspelet som vi fick av mäklaren. En kopia på Monopol.Och hör och häpna, jag tyckte att det var riktigt roligt!! Även när jag höll på att förlora alla mina pengar. Jag är sugen på att köpa fler spel. Kanske något mindre avancerat..vi satt i tre timmar och är fortfarande inte klara.
Idag när jag gick ut med hunden så höll jag på att blåsa bort. Jörgen säger att det är orkanvarning. Nu ska vi gå ut en sväng i trädgården och bygga hajar! (sandkakor)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallelulja!
Så mycket roligt vi kommer ha nu!

Anonym sa...

Du är knäpp.