söndag, februari 25, 2007

Farfars dag.

Idag har vi varit nere hos farfar och firat hans födelsedag, av oss fick han en hög med strumpor. Melvin kröp upp i hans knä åtskilliga gånger vilket jag ser som väldigt positivt (potentiell barnvakt). Vi fick hederlig kalopps till middag och sådär god chokladpudding till efterrätt. Ja, barnen (och då menar jag även farfars två barn) åt som vildar förstås. Min svägerska har varit iväg i USA med sitt jobb, jag glömde fråga hur de hade haft det men hon berättade att de fått sticka i lik! Halva sådana! Örk.
När vi sen kom hem så fick vi gå igenom samma procedur som vanligt. Alla kläder som varit i kontakt med farfars hem samlas i en hög på golvet. Mamman springer neri tvättstugan med dessa för sanering och pappan och barnet badar bort stanken av nikotin. Jag hann inte ta ytterkläder och vantar så dessa händer ute på luftning. Hoppas att det funkar så Melvins dagmamma inte bjuder honom på en röd Prince....Usch. Nä, jag har tur, de röker inte de som tar hand om honom på dagarna. Vilket osökt får mig att tänka min min syrra som inte rökt på ett tag nu, hoppas att det fortfarande fungerar bra.
Tim och mannen är på promenad. I koppel! Bara för att han också blivit sanerad i dag. Så nu blänker pälsen så fint och luktar lite av eucalyptus. På Tim alltså.

Inga kommentarer: